HET KLEINE HELPEN. HOE ZORGEN VOOR ELKAAR OP HET WERK?

Feb
17
Thursday February 17, 2022 à 10:00 AM
HET KLEINE HELPEN. HOE ZORGEN VOOR ELKAAR OP HET WERK?

venue

On line (Teams)

Contact de l'événement

Catherine
Een collega die je een koffie brengt. Die merkt dat het je te veel wordt, je vergadering overneemt en de dag daarna samen met jou je workload bekijkt. Die maanden na de dood van je vader vraagt hoe je je voelt en wat je nodig hebt. Die je uitnodigt voor een lunch in je eerste werkwek na je lange ziekteverlof.

De pandemie zet alle uidagingen rond welzijn op scherp. Hoe kun je als leidinggevende een zorgzame cultuur creëren?
Cera, Sociale InnovatieFabriek en ToolBox willen je inspireren met ongewone methodieken en incrementele innovaties. Tijdens deze Sterkmakersessie vertellen enkele organisaties hoe zij aan preventie, detectie en actie doen.
PROGRAMMA:

Moderator : Tomas De Groote, kennismanager, Sociale InnovatieFabriek

10.00 uur: Verwelkoming door Stéphanie De Smet, coördinator maatschappelijke projecten, Cera
10.10 uur: Van Employer (Branding) naar Empathy (Branding)? door Nico De fauw, CEO In4care, innovator in de zorg en mental coach. 
10.35 uur: Echte connectie als sleutel tot welzijn op het werk door Liese Huysmans, preventieadviseur prychosociale aspecten, IDEWE voor Johnson &Johnson
11.00 uur: Pauze
11.10 uur: Je bent een kei: zo zorgen we voor mantelzorgers door Veerle Aendekerk, algemeen directeur Similes
11.30 uur: Van Blue Monday naar Pink Monday: maak borstkanker bespreekbaar op de werkvloer door Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder Pink Ribbon
11.50 uur: Slotwoord door Dirk Kerkhof, coördinator ToolBox
12.00 uur: Einde - chatbox blijft open tot 12.30 uur voor eventuele vragen
Ik schrijf me in
Deelnemen aan de online sessie via Teams is gratis. De plaatsen zijn beperkt. De technische details volgen na de inschrijving.
In samenwerking met: 
SOCIALE INNOVATIEFABRIEK: 
promoot, begeleidt en ondersteunt sociaal ondernemerschap en sociale innovatie ten voordele van maatschappelijke uitdagingen. In haar werking vertrekt de Fabriek van drie basiswaarden: aandacht voor gedeelde meerwaarde, een focus op sociale transformatie en impactgedrevenheid. 
www.socialeinnovatiefabriek.be
CERA:
Samen met zo’n 400.000 vennoten investeert Cera in onze samenleving en bouwt aan een sterke coöperatie. Door de krachten te bundelen met vennoten en partners creëert Cera samen met hen economische en maatschappelijke meerwaarde.www.cera.coop